dilluns, 21 de maig del 2012

Records...


Tinc molts bons records de la meva etapa al Col•legi Jaume Balmes. Vaig trobar un bon grup d’alumnes amb ganes d’estudiar, encara que alguns d’ells ho dissimulaven; un grup de pares i mares de l’Associació amb moltes ganes de treballar per millorar el funcionament de l’Escola i sobretot l’educació del seus fills i un personal docent i no docent molt interessant i molt interessat en tirar endavant aquestes millores. El funcionament del dia a dia era tranquil sense grans ensurts i les reunions del Claustre de Professors, les discussions i els debats, encara que moltes vegades hi havia opinions oposades, es feien amb respecte i les grans decisions es prenien sempre per majoria, la qual cosa ajudava a que aquesta tranquil•litat en la manera de funcionar es transmetés a pares i alumnes. Pot ser el record més agradable que tinc de la meva relació amb els companys és les estones d’esbarjo que passàvem a lo que anomenàvem “el cafetín”. Un lloc petit on ens reuníem a les hores lliures i on, tot prenent un cafè, intercanviàvem opinions sobre qualsevol tema, des de problemes de l’escola a altres més personals; però també intentàvem arreglar el món o simplement passar una bona estona junts. Desitjo que el Col•legi Jaume Balmes pugui celebrar molts més aniversaris i que la gent que allí estudia i treballa siguin tan feliços com vaig ser jo en el temps que vaig passar en aquesta magnífica Escola. 

 Lluís Vàzquez 

Em resulta molt difícil descriure el meu pas per l'escola ja que m'agradaria dir tantes coses. Va ser una experiència molt gratificant, la qual m'agradaria tornar a repetir, ja que em vaig trobar molt a gust. Vaig aprendre moltes coses de totes les persones que formen part del claustre, les quals he tingut en compte en la meva pràctica docent, tant en quant a aspectes d'organització com aspectes curriculars. Però si una cosa destaca amb aquesta escola, és el” companyerisme” i l'ambient de treball.
Moltes gràcies

VANESA CHINE

Molts anys d’experiència a l’escola Jaume Balmes

Ha passat molt temps i, malgrat que hem seguit camins paral•lels, els nostres records del pas per l’escola Jaume Balmes encara són vius.

Com si fos ahir, podem veure les cares il•lusionades dels nens i nenes el primer dia de curs, el neguit de conèixer nous companys, de tenir una nova classe, de trobar una nova mestra…,sentiments compartits també amb tots nosaltres.

També recordem d’una manera especial l’alegria dels alumnes tot preparant la festa de la castanyada: el pati tot ple de jocs feia goig de veure, els de vuitè vestits de castanyeres, els grans jugant amb els petits. O bé fent les disfresses de carnestoltes, que tanta feina ens portaven! I què lluïda quedava la rua pels carrers de Cervera! Quants assajos dels pastorets: amb el “Buti” i el “Farra” que ens anunciaven l’arribada del Nadal.

Igualment persisteixen en la nostra memòria els bons moments passats amb tots els companys, amb qui tantes hores vam compartir: celebracions, “el cafetín”, hores de programació, hores d’exclusiva, la festa del 50è aniversari de l’escola en la qual tots nosaltres hi vam participar activament.

Per acabar, volem felicitar-vos per la celebració del 75è aniversari de l’escola Jaume Balmes, on s’han format tantes generacions de cerverins i cerverines i, alhora, encoratjar-vos a continuar “fent escola” durant molts anys més.

Magda Vilamajó, Nonito Falguera, Teresa Torné,
Marta Cuadros i Victòria Bernaus.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada